Monday, July 29, 2013

Siapa yang merepek?


Hari-hari di bulan puasa ku, kebiasaannya berlalu begini....


Adikku, Diba, mengejutkan aku untuk bangun bersahur.









Setiap hari, tanpa disedari, aku selalu mengeluarkan ayat: "Apa Diba merepek ni?" dalam keadaan mamai. Cuma satu hari tu, agaknya bercampur dengan mimpi, aku cakap: "Apa Diba merepek ni? Nak lukis apa?"

Keesokan harinya, Diba ketawakan ku sepuas-puas hatinya... Sebenarnya, Diba atau aku yang merepek?

* Pada hari yang aku bangun sendiri tanpa dikejutkan Diba, aku rasa satu hariku tak lengkap. Sebab tak boleh cakap ayat:"Apa Diba merepek ni?"...

6 comments:

  1. bulan puasa, kdg2 merepek juga.. hihi

    ReplyDelete
  2. Kalau mamai mmg mcm tu. Hehe, kekadang nani pun merepek.

    ReplyDelete
  3. diba adik rupanya.. ingatkan kakak.. hai diba (diatas), lainkali rakam tiap kali amna kate merepek.. boleh countdown berapa byk dah amna merepek.. thehhehe.

    *dah nak raya, selamat hari raya~ ^^ maaf zahir batin

    ReplyDelete
  4. kih kih kih... tue laa mengigaulah tue.. koh koh koh

    ReplyDelete
  5. aa~ time sahur mmg mamai skit. kdg2 tah apa yg merapu. jd bahan gelak akhirnya

    ReplyDelete