Monday, December 17, 2012

Skype dengan budak berdua

Dua orang adikku kini jauh diperantauan. Sorang di US, sorang di Canada. Tapi, baru-baru ini, yang berada di Canada tu, melawat yang berada di US tu. Aku berkesempatan ber skype dengan mereka berdua. Ada timbul rasa lega juga melihat mereka berjumpa satu sama lain. Yelah, mereka dua-dua jauh dari famili. Sekurang-kurangnya, diorang jumpa berdua je, aku tahu yang mereka saling menjaga satu sama lain. Alhamdulillah...

Aku rasa bertuah sungguh lahir di zaman yang memiliki skype. Senang je nak tanya khabar. Tidaklah kena tunggu surat yang berbunyi:

"Kehadapan kekandaku si Gadis Misteri.. Dinda Tonah telah selamat berjumpa kanda Dibah yang kini ternyata lebih gemuk berbanding dulu..."

Tak perlu surat-surat begitu. Skype sangat mudah. Adikku boleh sembang dengan ku sambil menjamah makanan tanpa hulur sedikit pun kepada ku. Cis.. aku lapar. 


Lepas tu, nak high five pun boleh. Baru sebentar tadi aku high five dengan adik aku melalui skype, tetapi seketika kemudian, aku tersedar sesuatu. "Eh, aku bukan tepuk tangan dia.. aku tepuk laptop kesayangan ku sendiri!" Itulah... Ini semua gara-gara adik aku lah yang tiba-tiba kata: "Amna, sep!!! (high five)".


Itulah kisah aku ber skype dengan dua orang adikku. Amat merindui mereka memandangkan kami memang rapat sejak kecil, membesar bersama-sama, berkongsi segala cerita, bergaduh hari-hari... Terima kasih Ya Allah kerana memberiku adik beradik. Semoga mereka selamat dunia akhirat...



4 comments:

  1. ahhh~~ jelez~ tp ilam mmg btol2 x larat semalam~ nie pun mata kuyu nie dlm ofis~

    ReplyDelete
  2. nak belajo ke luo negeri jugokkkk.. koh koh koh.. ( walopon dah banyak negara orang yang dilawati, tapi tetap nak rasa belajo ke luo negeri.. koh koh koh..)

    ReplyDelete