Friday, January 6, 2012

day three: 10 thnigs I hate


sebelum ini:



day three: 10 things I hate



1. Ini rahsia!

Benda yang paling aku benci ni, aku terpaksa rahsiakan.
Hanya mereka yang rapat dengan aku tahu.
Korang yang tahu tu.. Tolong rahsiakan ye?
Benda ni mesti kekal rahsia tak kira apa jadi!
Huhu..




2. Warna pink!

Dalam banyak-banyak warna,
aku memang tak dapat terima warna pink.
Aku ada ramai je kawan-kawan yang suka pink.
Aku tak kisah diorang guna warna pink.
Sesuai la dengan diorang, nampak keperempuanan.
Tapi kalau aku nak pakai baju warna pink,
memang tak nak lah!
Betul-betul tak dapat terima warna ni.
Minta maaf ye peminat pink semua..
Tak kutuk peminat pink pun..




3. Orang bergosip
Benci orang bergosip.
Tahu nak mengata orang je..
Diri sendiri sempurna ke?




4. Asap rokok

Tak dapat terimalah bau asap rokok..
Tak suka! Tak suka!




5. Lauk ketam
Tak suka bau lauk ketam.
Nasib baik Umi dah lama tak buat lauk ni.



6. Matapelajaran Sejarah
Benci sejarah!
Aku tak pernah belajar sejarah masa sekolah dulu.
Dalam kelas sejarah main-main.
Serius, tak suka laa..




7. Beratur
Benci beratur.
Lagi-lagi kalau kena beratur lama.
Siapa suka beratur?



8. Bunyi bising
Aku cepat hilang sabar kalau bising sangat.




9. Perfume wangi melamapau
Segelintir perempuan suka pakai perfume wangi melampau.
Eww.. tak tahan nak lalu sebelah mereka.



10. Bosan!
Ini perkara yang aku sangat-sangat benci.
Bila bosan, tak tahu nak buat apa,
aku jadi stress!
Serius, tak suka kebosanan.



Siap pun 10 benda yang aku tak suka. Susah juga memikirkan benda yang tak suka. Kalau masa menulis benda yang suka, 10 pun tak cukup.




No comments:

Post a Comment