Tuesday, December 6, 2011

Gunakan Bahasa Melayu dengan betul

Aku nak berkempen ni. Mula-mula, aku nak tanya beberapa soalan dulu.

1. Apa pendapat anda dengan blog yang menggunakan bahasa rojak?
2. Apa pendapat anda dengan penggunaan bahasa SMS di blog?
3. Anda boleh terima ke ejaan seperti: "jeww", "suker" dan yang seumpamanya?

Aku memang tak suka dengan semua yang di atas. Merosakkan bahasa!!! Kemudian, pada suatu hari, aku terbaca satu post di blog emilayusof. Anda bolehlah melawat blog beliau.

Gunakan Bahasa Melayu Dengan Betul

Aku tahu, mungkin penggunaan bahasa di blog aku belum sempurna sepenuhnya. Namun, mulai sekarang, aku akan terus memperbaiki bahasa ku. Anda semua, kalau sayangkan bangsa dan bahasa kita, ambillah logo ini dan letak di blog masing-masing.
Sekian...



2 comments: