Sunday, October 30, 2011

Ustaz dan Ustazah


Sukakan gaharu kerana baunya,
Sukakan guru kerana ilmunya.

Ustaz dan Ustazah ku, yang mendidik aku sejak kecil..
Dari tidak tahu membaca sehingga boleh membaca Al-Quran.
Perasaan ku sekarang bukan setakat terhutang budi..
Sebaik sahaja meletakkan telefon, aku mengalirkan air mata.
Suara mereka yang dah hampir 8 tahun aku tak dengar,
adalah bunyi yang sangat indah sehingga tersentuh hatiku.
Kalau tanya aku, aku pun tak faham, kenapa aku menangis?
Mungkin rindu?

Siapa kata aku lupa Ustazah?
Setiap kali membaca Al-Quran aku akan ingat Ustazah.
Mestilah.. Siapa lagi yang ajar aku mengaji..
Ilmu yang Ustaz dan Ustazah bagi, aku akan gunakan dengan betul.
Sumpah aku, andai satu hari nanti aku mempunyai anak,
Akan ku ajar mereka mengaji.
Dan semoga mereka akan turunkan ilmu itu kepada cucu aku dan seterusnya..


***

Ahad ni, aku dan adik beradikku akan melawat Ustaz dan Ustazah..
Tak sabarnya...



2 comments: